MÜZENİN SOSYAL MEDYA HALİ

Amerika’da bulunan Los Angeles County Museum of Art (LACMA) “Snapchat” adlı mobil uygulamayı kullanarak müzedeki objeleri esprili bir dille uygulama üzerinden paylaşmaya başladı.

Günümüzde değişim çok hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Teknoloji ve sosyal medyadaki hızlı değişim bunun en güzel örneği. Müzeler de herkes ve her şey gibi varlıklarını sürdürebilmek için bu değişime ayak uydurmak zorundalar.

Amerika’da bulunan Los Angeles County Museum of Art (LACMA) sıradışı bir yol izleyerek kendini sosyal medyadaki bu değişime adapte etti. 1965’te kurulmuş olan LACMA Batı Amerika’nın en büyük sanat müzelerinden biri. Müze, insanlık tarihinin farklı dönemlerine ait 120.000’den fazla objeye ev sahipliği yapıyor.

Müzenin sosyal medya menajeri Lucy Redoglia “Snapchat” adlı mobil uygulamayı kullanarak müzedeki objeleri esprili bir dille uygulama üzerinden paylaşmaya başladı. Snapchat, kullanıcılarının birbirine yazılı metin, resim, ses veya video göndermesini sağlayan ve gönderilen dosyaların gönderen kişinin daha önceden belirlediği süre boyunca görüntülendikten sonra silindiği ücretsiz bir uygulama.

Müze yaptığı paylaşımlarla, daha çok genç kuşak tarafından kullanılan sosyal medya aracılığıyla gençlerin ilgisini çekmeyi hedefliyor.